Activitat 1: Capses de cançons

Durant un mes vam estar preparant les caixes de cançons, on havíem d'escollir una cançó i després pensar com representaríem aquesta cançó en una caixa. Jo vaig escollir "En Patufet" i vaig escollir elements que representaven En Patufet, com per exemple a la foto es pot veure que estic com a representant el poble on ell va viure amb la seva família i per on passava. Doncs a l'hora de cantar i presentar la caixa vaig optar per crear una titella i fer veure com En Patufet caminava per allà.

Activitat 2: Sessions musicals

Aquest projecte presenta una sessió d'audició musical adreçada a infants de 5 anys (I5), amb una durada d'uns 40 minuts. L'objectiu principal és fomentar l'escolta activa, la identificació d'instruments i la connexió entre la música i el moviment corporal.
Activitats dissenyades
LISTENING MUSICAL
Els infants escolten fragments de cançons i han d'identificar els instruments musicals. Es divideixen en dos grups i competeixen responent amb una pandereta quan reconeixen un instrument.
ESCOLTA I IMITAA través de la cançó "Cap, panxa, genolls i peus" del Mic, els infants treballen el coneixement del propi cos, la coordinació motora i l'expressió corporal imitant els moviments que indica la cançó.
Aspectes teòrics: L'audició musical és clau en el desenvolupament musical i emocional dels infants. Escoltar activament ajuda a reconèixer elements com el ritme, la melodia i la dinàmica. També activa diverses parts del cervell i millora la capacitat d'anticipar, analitzar i comprendre la música.
Planificació
-Objectius: identificar instruments, desenvolupar l'escolta activa i fomentar l'interès musical.Metodologia: introducció teòrica, activitats pràctiques i tancament reflexiu.
-Recursos: 5 educadors/es, àudios musicals, aula i material sonor.
-Avaluació: es fa mitjançant ítems observables tant pels infants com per la pràctica docent.
Conclusions: Tot i tenir problemes tècnics amb el so i la pantalla, el grup va saber adaptar-se. Es reconeix que la segona activitat podria ajustar-se millor al ritme dels infants. L'organització interna i el treball col·laboratiu han estat positius.