Activitat 1: Capses de cançons

Durant un mes vam estar preparant les caixes de cançons, on havíem d'escollir una cançó i després pensar com representaríem aquesta cançó en una caixa. Jo vaig escollir "En Patufet" i vaig escollir elements que representaven En Patufet, com per exemple a la foto es pot veure que estic com a representant el poble on ell va viure amb la seva família i per on passava. Doncs a l'hora de cantar i presentar la caixa vaig optar per crear una titella i fer veure com En Patufet caminava per allà. 

Activitat 2: Sessions musicals 

Aquest projecte presenta una sessió d'audició musical adreçada a infants de 5 anys (I5), amb una durada d'uns 40 minuts. L'objectiu principal és fomentar l'escolta activa, la identificació d'instruments i la connexió entre la música i el moviment corporal.

Activitats dissenyades

LISTENING MUSICAL

Els infants escolten fragments de cançons i han d'identificar els instruments musicals. Es divideixen en dos grups i competeixen responent amb una pandereta quan reconeixen un instrument.

ESCOLTA I IMITA

A través de la cançó "Cap, panxa, genolls i peus" del Mic, els infants treballen el coneixement del propi cos, la coordinació motora i l'expressió corporal imitant els moviments que indica la cançó.


Aspectes teòrics: L'audició musical és clau en el desenvolupament musical i emocional dels infants. Escoltar activament ajuda a reconèixer elements com el ritme, la melodia i la dinàmica. També activa diverses parts del cervell i millora la capacitat d'anticipar, analitzar i comprendre la música.

Planificació

-Objectius: identificar instruments, desenvolupar l'escolta activa i fomentar l'interès musical.Metodologia: introducció teòrica, activitats pràctiques i tancament reflexiu.

-Recursos: 5 educadors/es, àudios musicals, aula i material sonor.

-Avaluació: es fa mitjançant ítems observables tant pels infants com per la pràctica docent.

Conclusions: Tot i tenir problemes tècnics amb el so i la pantalla, el grup va saber adaptar-se. Es reconeix que la segona activitat podria ajustar-se millor al ritme dels infants. L'organització interna i el treball col·laboratiu han estat positius.

© 2024 Pablo Siloé. Todos los derechos reservados.
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.