Activitat 1: Circuits, catapultes i cabanes
El circuit

Aquesta activitat és dirigida a infants d'entre 7 i 8 anys.
Aquesta activitat consisteix en la creació d'un circuit amb rotlles de paper del vàter i cel·lo que estarà col·locat sobre una taula col·locada verticalment. L'objectiu d'aquesta és aconseguir que una pilota formada amb paper de revista arribi al final amb el major temps possible.
Per desenvolupar l'activitat els infants es col·locaran en grups de 6/7 persones i hauran de crear de manera lliure el circuit que considerin millor perquè la pilota trigui més a arribar a la meta. Un cop tots els grups tinguin els seus circuits formats, calcularem el temps que triga la pilota a arribar al final del recorregut en cada cas. Per fer-ho cada grup disposarà de dos intents per llançar la pilota, mentre les educadores hauran de cronometrar el temps que aquesta triga a arribar el final.
Materials.
Cel·lo
Paper de diari
Tisores
Rotllos de paper del vàter
Taula
Humans
De recursos humans requerirem dues educadores.
Espacials
De recursos espacials necessitarem un espai ample, com ara, l'aula o el gimnàs.
Temporals
De recursos temporals requerirem una hora.
OBSERVACIÓ
-Els infants són capaços de trobar diferents estratègies per dur a terme l'activitat?
-Els infants han sigut capaços de resoldre l'activitat?
-Els infants han mostrat creativitat en les seves construccions?
-Els infants han pogut experimentar amb la inclinació i la velocitat?
-Un infant amb dificultats en la motricitat fina.
Per adaptar aquesta activitat a un infant que presenta dificultats en la motricitat fina, es proporcionaran els rotllos de paper amb el cel·lo ja posat perquè l'infant només hagi d'enganxar-ho a la taula. A més, en cas que presenti dificultats per col·locar els rotllos de paper a la taula se'l proporcionarà el suport necessari per fer-ho.
La cabana geométrica

Aquesta activitat és dirigida per a infants a partir de 6 anys.
L'activitat es basa a realitzar un tipi mitjançant pals de fusta, cinta adhesiva i gomes elàstiques.
Per començar, els infants es col·locaran en petits grups i se'ls explicarà el procediment de l'activitat. Un cop se'ls donin els materials necessaris, hauran de fer la seva creació compartint les seves idees, pensaments i mètodes per fer el tipi. Durant l'elaboració, cada grup farà el tipi tenint en compte totes les idees aportades i, per tant, faran creacions diferents a causa de les diverses perspectives, formes i pensaments lògics.
Un cop els infants acabin les cabanes, mostraran el seu treball a la resta, explicant quines formes geomètriques apareixen, com l'han construïda i quins mètodes o raonaments lògics han utilitzat per fer-la d'aquesta manera.
En aquest punt, donarem a veure la diversitat creativa dels diferents grups i el ventall de possibilitats que hi ha de fer un tipi.
Materials
Pals de fusta
Diari
Gomes elàstiques
Cel·lo
Cinta adhesiva
Humans
De recursos humans necessitarem dues educadores.
Espacials
De recursos espacials requerirem l'aula.
Temporals
De recursos temporals necessitarem 30 minuts aproximadament.
Observació
Els infants han acabat la seva cabana en el temps establert.
Els infants s'han escoltat i han compartit els seus punts de vista.
Els infants han construït el tipi mitjançant formes geomètriques.
Tots els infants han treballat en equip de forma activa i col·laborativa.
Un infant amb una lleu diversitat visual
Per adaptar aquesta activitat a la diversitat, el que faríem seria canviar els materials utilitzats perquè l'infant pugui participar activament, sense fer-se mal i que pugui ser igual de manipulable tant per ell, com per als seus companys/es.
Activitat 2: Land Art

Anàlisi de les qualitats dels elements naturals
1. Pedres
-
Forma: Irregulars o arrodonides.
-
Mida: Petites, mitjanes o grans.
-
Pes: Generalment pesades; varien segons la mida.
-
Textura: Dures, poden ser llises o rugoses.
-
Color: Grises, marrons, blanques o negres.
-
Comparacions: Més pesades que fulles o pinyes. Pes mesurable en grams o tones.
2. Fulles
-
Forma: Ovalades, rectangulars o lobulades.
-
Mida: Petites, mitjanes o grans.
-
Pes: Molt lleugeres.
-
Textura: Les verdes són suaus, les seques són fràgils i cruixen.
-
Color: Varien segons l'estació (verdes, marrons, grogues...).
-
Comparacions: Pesen menys que les pedres i les pinyes. Fulla verda pot pesar 10 g i una seca 5 g.
3. Os d'alvocat
-
Forma: Rodona o ovalada.
-
Mida i pes: Petita però més pesada que una fulla (uns 15 g).
-
Textura: Llisa, dura i relliscosa.
-
Comparacions: Més pesat que una fulla però menys que una pedra.
-
Origen: Fruit originari de Mèxic, Colòmbia i Veneçuela. Es pot plantar a casa en llocs càlids i protegits del vent.
4. Pals d'arbre
-
Forma: Rectes o corbats, prims o gruixuts.
-
Mida: Petits, mitjans o grans.
-
Pes: Els gruixuts pesen més (ex. 50 g vs. 20 g).
-
Textura: Rugosos per l'escorça.
-
Comparacions: Poden ser més llargs que una fulla i menys pesants que una pedra gran.

5. Pinyes d'arbre
-
Forma: Forma de con.
-
Mida: Fins a 10 cm d'altura.
-
Pes: Lleugeres (uns 30 g), més que una fulla però menys que una pedra.
-
Textura: Rugosa i seca.
-
Comparacions: Més dures que una fulla, més toves que una pedra.
-
Origen: Cauen del pi quan maduren, alliberen llavors que poden formar nous arbres.
Interpretació en paper

Activitat 3: Les matemàtiques que ens envolten
1. Mida i Alçada
- Mesurem-nos (4-6 anys): Consisteix a comparar l'alçada dels infants fent servir blocs, cintes de colors o una cinta mètrica.
- Qui és més alt? (3-5 anys): Consisteix en posar dos objectes o dos infants junts i preguntar quin és més alt o baix.
- Comptem passos (3-6 anys): Comptar amb els infants quants passos fan falta per arribar d'un punt a un altre.
- Construïm torres (3-6 anys): Amb blocs, gots o peces de fusta, construir i comparar altures.
2. Quantitat i Nombre
- El mercat de l'aula (4-6 anys): Jugar a comprar i vendre amb monedes de joguina i comptar quantitats.
- Repartim berenar (3-5 anys): Donar el mateix nombre de peces de fruita o galetes a cada infant.
- El número amagat (4-6 anys): Amagar números per l'aula i trobar-los seguint pistes senzilles.
- Comptem joguines (3-6 anys): Comptar quantes nines, cotxes o blocs hi ha en una capsa.
3. Pes i Volum
- Balança casolana (4-6 anys): Fer una balança amb un penjador i gots per comparar pesos d'objectes.
- Juguem amb transvasaments (3-5 anys): Omplir i buidar recipients amb aigua, sorra o llenties per veure quin té més o menys.
- Pesem ingredients (5-6 anys): Utilitzar una bàscula per pesar ingredients en una recepta senzilla.
4. Temps i Seqüències
- Carrera de joguines (3-6 anys): Llançar cotxes per una rampa i calcular quin triga més a arribar (específicament no han de ser cotxes, pot ser una altra joguina o fins i tot un circuit).
- Fem un calendari del temps (4-6 anys): Cada dia registrar el temps i comptar quants dies ha fet sol, pluja o vent.
- La durada de les activitats (5-6 anys): Utilitzar un rellotge de sorra per veure quines tasques triguen més o menys temps.
- Seqüències de colors i formes (3-6 anys): Crear patrons amb botons, peces o adhesius seguint una seqüència.