Activitat 1: Proposta gestual de la meva cançó

 Aquesta cançó és una de les tradicionals de Nadal a Catalunya, coneguda per la seva simplicitat i encant. Expressa la visió innocent i curiosa d'un nen petit que està descobrint el món que l'envolta a través de les tradicions nadalenques. La lletra fa referència a algunes de les tradicions més representatives de les festes nadalenques a Catalunya, com són:

  1. El Tió de Nadal: Una tradició en què els infants "caguen" regals, normalment després de cantar una cançó, durant la nit de Nadal.

  2. Les neules i els torrons: Dolços típics del Nadal català, que es mengen habitualment durant les festes.

  3. L'amor i la família: Es fa menció de la figura dels pares, simbolitzant l'afecte i la protecció familiar.

"Jo que soc molt petit"                          

Jo que soc molt petit
no conec res del món,
només al pare i la mare,
les neules i els torrons.

A la nit de Nadal
fem cagar el tió,
a la nit de Nadal
canto aquesta cançó.

Activitat 2: Lectura d'articles

Música i dansa a l'educació infantil  

Aquest article parla sobre la importància de la música i la dansa en l'educació infantil, destacant el seu paper fonamental en el desenvolupament global dels infants de 0 a 6 anys. La música i la dansa són considerades activitats bàsiques per al creixement dels infants, ja que ajuden a desenvolupar altres coneixements i llenguatges. A més, són eines motivadores i vehicles de transmissió cultural.

Un dels punts principals és el poder motivador de la música i la dansa, ja que els infants responen de manera natural a la música i el cos. També s'assenyala que aquestes activitats ajuden a integrar tradicions i costums culturals, aportant una dimensió educativa que transcendeix el simple aprenentatge tècnic. A través de l'ensenyament de la música i la dansa, els infants desenvolupen capacitats relacionades amb el coneixement del seu cos, l'audició, la memòria i fins i tot habilitats de coordinació. En l'educació infantil, no es tracta d'ensenyar la música i la dansa de manera excessivament analítica, sinó més aviat d'oferir experiències que permetin als infants aprendre de manera espontània, utilitzant la imitació i la creativitat.

Per ultim aquest text també fa referència a alguns principis a seguir, com ara no forçar la veu dels infants en el cant o evitar analitzar excessivament la dansa. La idea principal és que la música i la dansa han de ser eines per al desenvolupament integral dels infants, no per a fer-los artistes professionals. Així, la seva aplicació a l'escola infantil ha de ser enriquidora i accessible, ajudant als infants a establir una connexió profunda amb aquestes formes d'expressió des de petits.

Programa de música i dansa a ales escoles

El Pla de Dinamització Municipal de Sant Cugat del Vallès va començar el curs 1991-92 amb l'objectiu de donar suport als centres educatius a través d'activitats creatives, fomentant la col·laboració entre escoles i institucions locals. Un dels programes destacats és el de música i dansa, iniciat el 1992-93, que introdueix aquestes disciplines a l'educació infantil i primària, promovent la creativitat i la sociabilització dels infants. Aquest programa treballa tant amb els mestres, oferint-los formació contínua, com amb els nens, a través d'activitats musicals i de moviment. També es complementa amb festes escolars i espectacles per integrar la comunitat escolar i implicar les famílies. El programa és valorat positivament per fomentar el desenvolupament integral dels infants. 

El treball dins de l'aula es complementa amb activitats externes, com ara festes escolars i espectacles de dansa a l'Aula Magna del Conservatori Municipal. Aquests esdeveniments ajuden a integrar el treball fet a l'aula amb el context més ampli de la comunitat escolar, implicant a les famílies i reforçant la idea de la música i la dansa com a elements fonamentals en l'educació dels infants.

Les idees principals dels dos articles són:

  1. Pla de Dinamització Municipal de Sant Cugat del Vallès:

    • Fomenta la col·laboració entre escoles i institucions locals, oferint recursos i activitats creatives.

    • Un dels programes destacats és el de música i dansa, que es va iniciar el 1992-93.

    • Aquest programa integra la música i la dansa a l'educació infantil i primària per fomentar la creativitat, la sociabilització i el desenvolupament dels infants.

  2. El programa de música i dansa a Sant Cugat:

    • El programa fomenta la formació contínua dels mestres i l'aplicació de la música i la dansa en el desenvolupament dels infants.

    • Inclou activitats escolars, festes i espectacles per involucrar la comunitat i les famílies.

    • El programa té un gran impacte en l'aprenentatge emocional, creatiu i social dels nens, i ajuda a implicar les famílies en l'educació dels seus fills.

    • Aporta una metodologia basada en la participació activa i en la connexió entre la música, el cos i l'emoció.


© 2024 Pablo Siloé. Todos los derechos reservados.
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar